presentations

Duarte, A. M. (2024, Abril 12). Ontological precarity of body aesthetics. PerformAbility Symposium, School of Arts and Humanities, University of Lisbon  

Duarte, A. M. (2023, March, 24). Emerging forms of precarity in the arts and aesthetics. Ontological precarity of body aesthetics.International Conference "Routinization of the crisis mode in our societies. New elements of a new structural and widespread precariousness", S.U.P.I. Network & EURISPES Institute. (pp. 19 - 22) Berlin – Rome. 

Duarte, A. M. & Constantinidi, N. (2023, May, 22-25). Traces of knowledge and use of cues of sensory processing in ancient Greek art: A study in psychology of art. [Conference Presentation]. 17th Annual International Conference on Psychology, Atiner, Athens, Greece. 

Duarte, A. M. (2023, March 24). Emerging forms of precarity in the arts and aesthetics. Ontological precarity of body aesthetics. International Conference "Routinization of the crisis mode in our societies. New elements of a New structural and widespread Precariousness", S.U.P.I. Network. Berlin-Rome. 

Duarte, A. M. (2022, Maio, 26). Music, composers and inspiration. Sub_Bar. Eufonia. Lisboa

Cunha, A. & Duarte, A. M. (2022). Concepções de arte em estudantes universitários. "Jornadas de Jovens Investigadores na Faculdade de Psicologia da Universidade de Lisboa". Lisboa: FPUL 

Viegas, C., Duarte, A. M. & Coelho, H. (in press). The tragedy paradox in music: Empathy and catharsis as an answer?.Proceedings of the 14th International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research (CMMR), Marseille 14-18 October 2019

Duarte, A. M. & Mesquita, F. (2019, Julho 15-17). Conhecimento Sobre as Artes e a Cultura do Contexto Escolar em Professores Rurais. Resultados Preliminares. III Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

Taborda, P. & Duarte, A. M. (2019, Julho 15-17 ). Perceção da Tarefa de Aprendizagem e Satisfação em Estudantes de Teatro. III Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa

Martins, C. B., Duarte, A. M. & Silva-Pereira, P. (2019, Junho 6-8). Application of medical humanities in nursing education - The design of two studies. 40th APEAA MeetingPorto: Faculty of Arts and Humanities University of Porto, Portugal

Parreira, G., Duarte, A. M. & Mesquita, F. (Julho, 2018). Impacto do diálogo investigativo sobre a arte nas habilidades cognitivas de estudantes universitários. XIV Colóquio Internacional de Psicologia e Educação. Lisboa: ISPA.      Abstract here (p.17) 

Mesquita, F. C. & Duarte, A. M. (Abril, 2018). Video and Literary-Based Learning in a Psychology Course: A pilot study. 6th Open Encounter on Practices of Research in Arts Education. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa.  

Duarte, A. M. (Outubro, 2017). Psychology of the refugee and the immigrant under precarity: the case of the artists. International Conference Refugee Immigrants Precarity. Berlin: Frei Universitat Berlin - S.U.P.I. European Research Group.

Mesquita, F. C., Duarte, A. M. & Janeiro, I. N. (2016). Construção e estudo psicométrico do Questionário de Audição de Música Paralelamente ao Estudo (QAMPE). 3º Congresso da Ordem dos Psicólogos. Porto: OPP. 

Perdigão, C. (2016). Efeitos da aprendizagem da análise literária por 'close reading' e 'reflective writing' em estudantes universitários 

Duarte, A. M. (2016, Abril). Design of a research programme on young adults' position regarding precarity. International Conference Precarious Places: Social, Cultural and Economic Aspects of Uncertainty and Anxiety in Everyday Life Warsaw: Faculty of Arts and Social Sciences - Warsaw University of Social Sciences and Humanities (SWPS) -S.U.P.I. European Research Group.

Ferraz, V. (2016). Envolvimento em atividades de apreciação, consumo e criação de arte em estudantes rurais e urbanos do 1.º ciclo

Duarte, A. M. (2016, Maio). Contributos da psicologia da arte para uma fundamentação crítica da medicina narrativa. Palestra no Seminário Permanente do Projecto Narrativa & Medicina.  Lisboa: Centro de Estudos Anglísticos da Universidade de Lisboa

Duarte, A. M. & Martins, C. B. (2016 - Março). Investigating how training in narrative medicine methods may enhance the capacity to understand illness narratives. 37th Meeting of the Portuguese Association for Anglo-American Studies. Lisboa: Faculdade de Ciências Sociais e Humanas - Universidade NOVA de Lisboa

Taborda, P. (2015). Orientações motivacionais em estudantes de teatro: um estudo exploratório

Duarte, A. M. (2015). A bridge between psychology and narrative medicine: how people understand stories in art. International Conference Narrative and Medicine: caring for the future. Lisbon: School of Arts and Humanities - University of Lisbon

Marçal, H., Macedo, R. & Duarte, A. (2014). The inevitable subjective nature of conservation: Psychological insights on the process of decision making. ICOM-CC 17th triennial Conference - Theory and History of Conservation, 15-19 September. Melbourne.

Duarte, A .M. (Org., 2013). Catálogo da 3ª exposição de Psicologia da Arte da Faculdade de Psicologia da Universidade de Lisboa (representação dos estudantes sobre a arquitectura da sua escola)

Basto, M. (2013). Conceções de aprendizagem da dança em estudantes de dança clássica e contemporânea

Anastásio, S. (2013). Orientações motivacionais para a aprendizagem em estudantes de música

Duarte, A., Marçal, H., Nogueira, A. & Macedo, R. (2013). Entering the psychology of installation art: An exploratory case study. 30th International Conference on Psychology and the Arts. Porto: PsyArt Foundation  

Gomes, A. (2012). A relação entre perspectiva temporal e abordagens à aprendizagem em alunos de artes e ciências

Marçal, H., Macedo, R., Nogueira, A. & Duarte, A. (2012). The poetics of discourse: from artistic intention to spectator's perception in the artist's point of view. 3rd Global Conference of Performance: Visual Aspects of Performance Practice, 13-15 November. Salzburg. https://www.inter-disciplinary.net/critical-issues/wp-content/uploads/2012/10/nogueraperpaper.pdf

Freire, L. G. & Duarte, A. M. (2012). Conceções de e autorregulação da aprendizagem do desenho artístico em estudantes universitários. 2º Seminário de Investigação em Psicologia da Faculdade de Psicologia. Lisboa: Faculdade de Psicologia da Universidade de Lisboa 

area of studies in psychology of art
Desenvolvido por Webnode
Crie o seu site grátis! Este site foi criado com a Webnode. Crie o seu gratuitamente agora! Comece agora