Viegas, C., Duarte, A. M. & Coelho, H. (2019, October 14-18). The tragedy paradox in music: Empathy and catharsis as an answer? 14th International Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research (CMMR). Marseille.
Taborda, P. & Duarte, A. M. (2017). Contextos preferidos para a aprendizagem da arte: O caso dos estudantes de teatro. Dia do jovem investigador em psicologia. Lisboa: Faculdade de Psicologia da Universidade de Lisboa
Taborda, P. & Duarte, A. M. (2016). Why do I learn theatre? Drama students' motivations to learn. II Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Basto, M. & Duarte, A. M. (2013). Conceptions of learning in students of classic and contemporary dance. I Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação. Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
Gomes, A. Janeiro, I. & Duarte, A. (2012). The relationship between Time Perspective andApproaches to Learning in students attending science and arts curriculum. 1st international conference on time perspective. Coimbra: IRNTP