Duarte, A. M. (2022, Junho). Psicologia da arte. FPUL et al. - Jornal da Comunidade da Faculdade de Psicologia da Universidade de Lisboa, 3, 61 - 64. https://www.psicologia.ulisboa.pt/fpul-et-al/
Duarte, A. M., & Constantinidi, N. P. (2022). Sources of Inspiration in Contemporary Vanguard Music Composers . Creativity Research Journal. https://doi.org/10.1080/10400419.2022.2077601
Duarte, A. M., & Constantinidi, N. P. (2022). Traces of knowledge and use of cues of sensory processing in ancient Greek art. Arte, Individuo y Sociedad. 34(2), 521 - 540, https://doi.org/10.5209/aris.74463
Duarte, A. M. (2021, Abril, 29-30). A fracture in a broken crystal: Artists' precarity under crisis. SUPI Network International Conference "Shifts and reorientation within the social-crisis and pandemic catastrophe", Berlin - Rome, Germany - Italy.
Duarte, A. M., & Constantinidi, N. P. (2021). Learning and music composition: An analysis of composers' testimonies. Research Studies in Music Education, 43(3), 513-527. https://doi.org/10.1177/1321103X19879513
Encantado, C., & Duarte, A. M. (2021). Videojogos de entretenimento e aprendizagem escolar. Revista de Psicologia Militar, 25(1), 181-205.
Duarte, A. M. & Mesquita, F. C. (2020). Portuguese rural teachers' cultural competencies, Temps d'Educació, 59, 47-45. 10.1344/TE2020.59.4
Duarte, A. M. (2020). A "leitura" de narrativas ficcionais como forma de desenvolver competências de cuidado. Revista Conhecimento Online, 2, 71-91, DOI: 10.25112/rco.v2i0.2111
Martins C. B., Duarte, A. M., Marques, M. C., & Mesquita, F. C. (2020). The influence of narrative medicine techniques on the roles of potential patient and future caregiver - A pilot study. Revista Conhecimento Online, 2, 3-16, DOI: 10.25112/rco.v2i0.2108
Duarte, A. M., Martins, C. B., Marques, M. C., & Mesquita, F. C. (2020). Deepening the analysis of literary texts among university students using close reading and writing: A pilot study. Anglo Saxonica, 17(1), 7. https://doi.org/10.5334/as.25
Freire, L. G. L., & Duarte, A. M. (2019). Aprendizagem do desenho artístico no ensino superior: concepções de estudantes . Revista Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação 27(103):363-384 DOI: 10.1590/s0104-40362019002701504
Freire, L. G. L., & Duarte, A. M. (2019). Concepções sobre os fatores, funções e problemas da aprendizagem do desenho artístico em estudantes universitários. Educação e Pesquisa, 45, 1-19. DOI:10.1590/S1678-4634201945189793
Freire, L. G. L., & Duarte, A. M. (2019). Aprendizagem autorregulada do desenho artístico em estudantes universitários. Revista Brasileira de Educação, 24, DOI: 10.1590/s1413-24782019240004
Duarte, A.M. & Stefanakis, M. I. (2015). The use of cues for attention in ancient Greek art: aspects that influence concentration in the work of art and its elements. Arte, Individuo y Sociedad, 27(3) 515-533
Marçal, H., Macedo, R. & Duarte, A. (2014). The inevitable subjective nature of conservation: Psychological insights on the process of decision making. ICOM-CC 17th triennial Conference - Theory and History of Conservation, 15-19 September. Melbourne.
Marçal, H., Macedo, R., Nogueira, A. & Duarte, A. (2013). Whose decision is it? Reflections about a decision-making model based on qualitative analysis of the artist's discourse, CeROArt - Conservation, Exhibition, Restoration of Works of Art, Special Issue, https://ceroart.revues.org/3597?lang=en